Virtualna resničnost za podjetja "Kako virtualne izkušnje vodijo k uspehu v okolju B2B"
Objavljeno: 19.05.2023 | Čas branja: 8 minut
Časi, ko je bilo potovanje v navideznih dimenzijah čista fikcija in je bilo mogoče le v holodecku ISS Enterprise v televizijski seriji "Zvezdne steze", so minili že pred leti. Virtualna resničnost (VR) je že zdavnaj postala resničnost.
Vendar se je od iznajdbe prvih očal za navidezno resničnost leta 1968 na področju razvoja veliko zgodilo.
Čeprav so bila takratna podatkovna očala presenetljivo podobna današnjim modelom, so bila pritrjena na tako velike in težke kable, da jih ni bilo mogoče uporabljati brez stropnih napeljav.
Poleg tega so očala po današnjih standardih omogočala doživljanje razširjenega in ne resnično virtualnega sveta.
VR že dolgo ni le igralna funkcija
Navidezna resničnost pa ni več omejena le na igralno industrijo, čeprav je še vedno eno največjih gonil inovacij. Po začetnem navdušenju nad virtualno resničnostjo v devetdesetih letih prejšnjega stoletja in hitrem razvoju, ki so ga od leta 2010 izvajali Oculus, Valve, HTC in Sony, je tudi poslovni svet spoznal prednosti te tehnologije in se jo naučil uporabljati zase. Virtualna resničnost je "odrasla".
Kaj pravzaprav pomeni virtualna resničnost (VR)?
Navidezna resničnost je računalniško ustvarjeno okolje, ki uporabniku omogoča, da se potopi v umetni, potopitveni svet in z njim komunicira v realnem času. Uporabniku je predstavljeno tridimenzionalno okolje, ki ga običajno zaznava z očali za navidezno resničnost. Uporabnikovo gibanje ustrezno prilagaja virtualno okolje in ustvarja občutek prisotnosti.
Večina ljudi je že slišala za navidezno resničnost in običajno dobro ve, kaj pomeni. Vendar pogosto (napačno) uporabljajo "navidezno resničnost" kot splošen izraz ali sinonim, čeprav so v resnici mišljene druge oblike (delne) navidezne resničnosti.
VR, AR, aR, MR - kratka razlaga pojmov:
Spekter med resničnostjo (R) in popolnoma digitalno ustvarjenim svetom imenujemo razširjena resničnost (XR).
Obstajajo štirje različni načini doživljanja digitalne vsebine: Virtualna resničnost (VR), razširjena resničnost (AR), asistirana resničnost (aR) in mešana resničnost (MR) se razlikujejo po stopnji potopitve in možnosti interakcije.
Kaj pomeni potopitev?
Potopljenost - popolna potopitev v virtualni svet - je v enaki meri slabost in prednost navidezne resničnosti.
- Po eni strani je oseba, ki ga uporablja, omejena na določeno območje (v resničnem svetu), ne more se popolnoma prosto gibati in je popolnoma zaščitena pred resničnim svetom.
- Po drugi strani pa je ne motijo zunanji vplivi in se lahko popolnoma potopi v virtualno izkušnjo.
Virtualna resničnost (VR)
Navidezna resničnost (VR) je, kot pove že ime, popolnoma digitalno ustvarjen virtualni svet, ki v celoti obdaja uporabnika. Uporabnik nosi očala za navidezno resničnost, ki se odzivajo na gibe in interakcije s krmilniki ter mu omogočajo navigacijo in interakcijo z navideznim svetom.
Zato je VR še posebej zanimiva za industrijo zabave (filmi, igre). Vendar je VR smiselna tudi na številnih drugih področjih, kot so medicina, arhitektura ali strojništvo (če jih naštejemo le nekaj): ker tehnologija simulira realistične izkušnje, lahko na primer izboljša razumevanje in usposabljanje zapletenih procesov in postopkov.
Razširjena resničnost (AR)
Razširjena resničnost (AR) v realni svet v realnem času vstavlja digitalne predmete ali informacije (besedilo, slike, videoposnetke, virtualne predmete) - tako rekoč dodatno plast, ki dopolnjuje resničnost. Uporabnik ostane v resničnem svetu, vendar lahko virtualne elemente vidi na zaslonu (pametni telefon, tablični računalnik) ali prek očal AR in z njimi v omejenem obsegu sodeluje.
Dober primer tega je igra za mobilne telefone "Pokemon Go", v kateri lahko s kamero mobilnega telefona opazujete in ujamete majhne pošasti v resničnem okolju. Tudi filtri na Instagramu, Snapchatu in TikToku so oblika AR. Ležijo nad resničnostjo kot maska, vendar se prilagajajo obrazni mimiki uporabnika.
Asistirana resničnost (aR)
Pomoč pri resničnosti (aR) je nekakšna "podkategorija" AR. Tako se imenujejo neinteraktivni 2D prekrivanja, ki jih prejmete na primer prek podatkovnih očal. To vrsto prikaza morda poznate po prikazu navigacije in merilnika hitrosti, ki se projicirata na vetrobransko steklo nekaterih avtomobilov. Vozniku za branje informacij ni več treba umakniti pogleda s ceste.
aR podpira postopek ali delovni korak, pri katerem digitalni predmeti ostanejo statični in ne ovirajo uporabnikovega pogleda. Poudarek ostaja na resničnem svetu.
Mešana resničnost (MR)
Mešana resničnost (MR) pa je mešanica navidezne in razširjene resničnosti. S pomočjo posebnih očal MR (npr. Microsoft HoloLens) se realni in digitalni svet združita in ustvarita hibridno 3D okolje:
Namesto da bi bili virtualni predmeti le plast nad resničnostjo ali pred njo, so zasidrani v resničnem svetu - tako rekoč fizično prisotni. Če na primer (virtualna) žoga leži pod (resnično) mizo, jo je mogoče videti le, če se uporabnik skloni. Uporabnik lahko z njimi tudi komunicira. V dnevni sobi lahko na primer projicira digitalni bobnarski komplet, vzame virtualne paličice in začne ustvarjati glasbo.
Navidezna in razširjena resničnost ponujata podjetjem številne priložnosti za povečanje učinkovitosti in uspešnosti - v vseh sektorjih. Tudi mešana resničnost, najnovejša inovacija, skriva ogromen potencial za podjetja. Trenutno se marsikje preizkušajo najrazličnejše aplikacije, vendar bi morala podjetja že zdaj razmišljati o tem, kako lahko te tehnologije kar najbolje izkoristijo.
Trenutno se VR in AR uporabljata predvsem za animacijo in vizualizacijo, razvoj in izdelavo prototipov ter predstavitve izdelkov.
Avtomobilska industrija
Avtomobilska industrija že uporablja VR, AR in MR na različnih področjih. Obogatena resničnost se na primer uporablja v proizvodnji, ko zaposleni z očali AR dobivajo navodila in informacije, ki se projicirajo v njihovo vidno polje. To pomaga zmanjšati število napak in posledično povečati učinkovitost proizvodnih procesov.
VR se pogosto uporablja v fazi načrtovanja in razvoja vozil: Bistveni del postopka načrtovanja je izdelava modela v polnem merilu. Z uporabo slušalk VR lahko oblikovalci in inženirji vizualizirajo takšen virtualni 3D-model in pregledajo vsak del posebej, da bi že v zgodnji fazi ugotovili težave in jih odpravili. To omogoča hitrejši in stroškovno učinkovitejši razvoj prototipov in modelov.
Strojništvo
VR in AR se že pogosto uporabljata v strojništvu. Na primer pri razvoju izdelkov ali gradnji strojev. Ne da bi bilo treba odviti en sam vijak, si je mogoče ogledati notranje delovanje strojev in naprav. To ne pomaga le pri učenju, temveč dodatne informacije koristijo tudi strokovnjakom.
Na primer, ključne kazalnike uspešnosti, specifične za napravo, je mogoče med delovanjem projicirati neposredno v vidno polje, kar omogoča optimizacijo procesov in s tem večjo učinkovitost.
V virtualnem okolju lahko inženirji in oblikovalci s pomočjo slušalk VR vizualizirajo in preizkušajo prototipe strojev, še preden jih dejansko izdelajo. Tako je mogoče napake in težave prepoznati in odpraviti v zgodnji fazi razvoja, kar prihrani čas in denar.
Po drugi strani se AR uporablja za vzdrževanje in popravila strojev. Očala AR zagotavljajo tehnikom vizualna navodila in informacije o delih stroja, kar jim pomaga pri učinkovitejšem in hitrejšem delu.
Arhitektura
Uporaba VR in AR je zelo uporabna tudi v arhitekturi za učinkovitejše delo. Virtualni ogledi stavb in nepremičnin lahko na primer že v fazi načrtovanja razkrijejo napačne načrte.
Stranke lahko tudi neposredno posredujejo povratne informacije in vnašajo spremembe pred začetkom gradnje. To prihrani čas in stroške. V fazi gradnje se lahko virtualni model stavbe s pomočjo AR projicira na gradbišče, da se zagotovi pravilna umestitev in gradnja.
Pri notranjem oblikovanju lahko AR in VR pomagata pri načrtovanju in oblikovanju, da si lahko predstavite različne možnosti pohištva in dekoracije v različnih prostorih. To lahko pomaga zlasti strankam pri sprejemanju informiranih odločitev.
Logistična industrija
V logistiki se AR uporablja na primer pri skladiščenju in pošiljanju blaga. Zaposleni v skladišču prek pametnih očal prejmejo informacije o položaju in vsebini blaga, ki se projicirajo na prozoren zaslon v njihovem vidnem polju.
To jim omogoča učinkovitejše delo ter hitrejše iskanje in pošiljanje pravega blaga. To izboljša natančnost in učinkovitost dobav ter preprečuje zamude.
VR je lahko zelo uporaben tudi pri usposabljanju zaposlenih za ravnanje s težkimi in nevarnimi stroji. Usposabljanje lahko poteka v varnem in nadzorovanem (ker je popolnoma virtualno) okolju, ne da bi bili stroji fizično na voljo, kar zmanjšuje tveganje nesreč.
Turizem
Na področju turizma slušalke za navidezno resničnost zainteresiranim omogočajo, da si vnaprej virtualno ogledajo destinacije. Tako se lahko lažje odločite, ali želite obiskati državo ali mesto v resnici. Lahko pa se na prihajajoče potovanje pripravite tako, da se seznanite z lokalnimi razmerami.
Po drugi strani se AR uporablja pri obisku zanimivih krajev in zgodovinskih znamenitosti. Turisti si lahko na primer ogledajo ruševine v njihovem starodavnem sijaju, hkrati pa dobijo zgodovinske informacije in tako globlje razumejo kulturo države.
Uporaba AR je smiselna tudi v hotelski industriji. Bodisi da zainteresiranim osebam omogoči ogled hotela bodisi da hotelskim gostom zagotovi vizualne informacije - na primer virtualni zemljevid hotela ter informacije o restavracijah in storitvah.
Zdravstveno varstvo
VR in MR se že uporabljata v zdravstvenem sektorju, na primer za izboljšanje medicinskega izobraževanja in usposabljanja. Kirurgi lahko na primer pred zapletenimi operacijami vadijo postopek na virtualnem modelu.
AR lahko uporabljajo tudi za prikaz vizualnih informacij v realnem času med zapletenimi operacijami - digitalne elemente lahko na primer postavijo nad pacienta, da ustrezajo anatomiji. To omogoča natančnejše delo in zmanjšuje morebitne zaplete. Prav tako imajo možnost, da jim pri delu pomagajo kolegi in strokovnjaki s katerega koli kraja na svetu.
VR je lahko zelo uspešna tudi pri zdravljenju bolnikov s fobijami, posttravmatsko stresno motnjo ali pri zdravljenju bolečine. Bolniki se lahko potopijo v virtualno okolje, ki jih odvrne od bolečin in jim pomaga, da se sprostijo. Lahko pa sodelujejo pri virtualnih vajah in terapijah, ki pomagajo pri rehabilitaciji po poškodbah ali operacijah.
Aerospace
V letalski in vesoljski industriji se VR uporablja predvsem za usposabljanje pilotov.
VR se uporablja tudi v procesu razvoja in oblikovanja za ustvarjanje in vizualizacijo kompleksnih modelov letal in vesoljskih plovil. To inženirjem in oblikovalcem omogoča optimizacijo zasnove pred izdelavo fizičnih prototipov. To prihrani čas in stroške razvoja.
Tako kot v drugih panogah lahko AR zagotovi večjo učinkovitost pri vzdrževanju in popravilu letal in vesoljskih plovil. Tehniki na primer dobijo vizualna navodila prek očal AR in podrobne informacije o sestavnih delih in sistemih različnih modelov letal ali vesoljskih plovil.
Policija, vojska in gasilci
Uporaba VR in AR je koristna tudi za policijo, gasilce in vojsko. Reševalne službe in vojaki se lahko v bistveno krajšem času bolje pripravijo na izredne razmere. Izkušanje realističnih scenarijev in zahtevnih situacij med usposabljanjem pomaga vaditi mirno in premišljeno ukrepanje v stresnih situacijah.
V resničnih operacijah se lahko dodatne informacije (taktični zemljevidi, premiki sovražnika) v realnem času projicirajo v vidno polje z očali AR, kar pomaga pri sprejemanju bolj strateških odločitev v nevarnih situacijah.
Za boljše taktično načrtovanje je mogoče s pomočjo navidezne resničnosti ustvariti virtualne modele lokacij razporeditve ali bojišč. Na njih je mogoče vizualizirati in odigrati različne scenarije.
Z uporabo razširjene resničnosti je tudi nadzor nad brezpilotnimi letali, roboti ali daljinsko vodenimi vozili bistveno natančnejši.
Nepremičninski sektor
Virtualna resničnost se uporablja v nepremičninskem sektorju, saj potencialnim kupcem omogoča virtualni ogled nepremičnin. To prihrani čas in denar, saj si lahko potencialni kupci ali najemniki skupaj z nepremičninskim agentom ogledajo nepremičnino, ne da bi bili fizično prisotni.
Prazne ali nedokončane nepremičnine lahko v virtualnem okolju tudi opremite ali preuredite (virtualno uprizarjanje), da bi potencialnim kupcem predstavili potencial nepremičnine.
Enako velja za načrtovanje prenove ali večjih projektov preoblikovanja. Arhitekti, oblikovalci in stranke lahko z uporabo navidezne ali razširjene resničnosti krmarijo po virtualnih modelih in preverjajo spremembe, še preden se začne dejansko fizično delo.
Finance
Na področju financ VR podpira predvsem virtualne sestanke in vizualizacijo pri upravljanju premoženja.
Finančni svetovalci se lahko s pomočjo slušalk za navidezno resničnost virtualno srečujejo s svojimi strankami na svetovalnih sestankih. To prihrani čas in stroške, če nobeni stranki ni treba fizično potovati na določeno lokacijo.
Pri upravljanju premoženja se lahko AR uporablja za zagotavljanje vizualnih informacij strankam o njihovem portfelju in naložbah. Na ta način lahko stranke na prvi pogled vidijo, kako uspešne so njihove naložbe in kateri ukrepi so potrebni za doseganje njihovih ciljev.
AR zagotavlja tudi interaktivno okolje za usposabljanje, v katerem se lahko (ambiciozni) finančni strokovnjaki naučijo razumeti in uporabljati zapletene koncepte ter tako bolje svetovati svojim strankam in reševati zapletene finančne težave.
Ne glede na panogo lahko vsako podjetje pri svojem poslovanju z dobičkom uporabi VR, AR ali MR. Naj bo to v proizvodnji, trženju in prodaji ali za večjo učinkovitost v logistiki.
Še en velik potencial se skriva v njegovi uporabi za usposabljanje in nadaljnje izobraževanje:
VR zaposlenim omogoča, da se v varnem okolju usposabljajo v nevarnih ali zapletenih situacijah in izrednih razmerah ter pridobivajo realistične izkušnje brez kakršnih koli tveganj ali stroškov.
Proizvodnja
Lahko bi rekli, da je malo področij, na katerih razširjene ali mešane resničnosti ni mogoče dobro uporabiti. Eno od teh področij je proizvodnja.
To se začne z načrtovanjem tovarne. Sisteme, proizvodne linije in evakuacijske poti, modelirane v 3D, je mogoče s pomočjo AR projicirati na tla tovarne in preveriti, kje bi bilo najbolje namestiti stroj. Tako je mogoče hitro in stroškovno učinkovito preizkusiti in optimizirati različne možnosti, še preden se zgradi dejanska tovarna. Virtualno načrtovanje omogoča prepoznavanje šibkih točk v načrtovanju, preden pride do dragih napak pri gradnji ali proizvodnji.
Ko je vse zgrajeno, lahko sistem začne delovati virtualno. S takšnim testnim zagonom s pomočjo VR je mogoče prepoznati napake in šibke točke ter jih odpraviti pred začetkom obratovanja, da se izognemo dragim izpadom v proizvodnji.
AR se lahko uporablja tudi pri razvoju in proizvodnji, saj pomaga smiselno strukturirati in analizirati podatke ter tako optimizirati potek dela. Zlasti velike, večdimenzionalne količine podatkov in zapletene korelacije (big data) je pogosto mogoče bolje razumeti, če so vizualizirane prostorsko, predvsem pa so bolj smiselne.
Drugi modni izrazi v zvezi s proizvodnjo, kjer je AR odlična podpora za večjo učinkovitost, so: Pametna tovarna, pametna stavba in digitalni inženiring.
Oblikovanje in razvoj izdelkov
VR se lahko uporablja pri razvoju izdelkov in prototipov za optimizacijo in pospešitev postopka oblikovanja. Razvijalci lahko ustvarijo virtualne prototipe in jih pred izdelavo fizičnih prototipov preizkusijo v realističnem okolju.
Vzdrževanje in popravila
Uporaba razširjene (AR) in podprte resničnosti (aR) je še posebej primerna za vzdrževanje in popravila.
Zaradi vzdrževanja na daljavo z ustrezno programsko opremo lahko zaposleni na gradbišču prek pametnih očal prejmejo dodatne informacije o strojih in sami opravijo delo. Ali pa se lahko usposobljen tehnik poveže na daljavo, vse spremlja v realnem času prek virtualnega pogleda z ramen, daje navodila tehniku na kraju samem in nato preveri, ali je bilo vse pravilno izvedeno. Strokovnjakov ni več treba nenehno pošiljati na vzdrževalna dela ali za reševanje preprostih težav samim. S tem se prihranijo stroški.
VR se lahko uporablja za vnaprejšnje načrtovanje in simulacijo vzdrževalnih in popravljalnih del. Tehniki lahko stroj ali sistem pregledajo v virtualnem okolju in ugotovijo morebitne težave, še preden se pojavijo v resničnem svetu. Virtualno okolje je še posebej primerno tudi za usposabljanje in nadaljnje izobraževanje. Delovne korake se najprej usposobi v nadzorovanem okolju, preden se izvedejo v resničnem svetu.
Logistika in navigacija
Podobno kot v proizvodnji je uporaba AR in aR še posebej koristna v logistiki, saj omogoča, da so bogate informacije, pridobljene z digitalizacijo, na voljo zaposlenim.
V okviru upravljanja skladišča je na primer mogoče optimirati komisioniranje z uporabo digitalno ustvarjenih puščic, ki vodijo skladiščno osebje po najučinkovitejši poti skozi skladišče. Poleg tega je mogoče priklicati informacije o lokaciji izdelkov v skladišču, njihovi vsebini in teži ter v realnem času preveriti stanje zalog. To prihrani čas in posledično denar. Uporabnikom se lahko prikažejo tudi opozorila o nevarnostih, kar zagotavlja varnejše delovno okolje.
Uporaba prenosnih, brezžičnih očal AR omogoča tudi delo z obema rokama, saj ni treba držati tabličnega računalnika ali seznamov. To omogoča hitrejše izvajanje delovnih korakov in večjo učinkovitost celotnega procesa.
Po drugi strani pa se VR uporablja predvsem za usposabljanje novih zaposlenih. V virtualni podobi resničnega skladišča se lahko naučijo, kako se znajti in učinkovito izvajati delovne procese . Enako velja na primer za usposabljanje za delo z viličarjem. V zaščitenem virtualnem prostoru je pri nakladanju tovora ali zlaganju palet dovolj prostora za začetniške napake, ne da bi pri tem motili proces v resničnem svetu. Prav tako je bistveno zmanjšana nevarnost nesreč.
Pri dostavi blaga lahko vozniki z očali AR ali mobilnimi aplikacijami AR vidijo najboljše poti, prejemajo prometne informacije in učinkovito načrtujejo dostavo.
Trženje in prodaja
Potapljajoče tehnologije so prava prednost tudi na področju trženja in prodaje.
Z VR lahko izdelke v razstavnih prostorih ali na sejmih prikazujemo popolnoma virtualno ali pa jih virtualno projiciramo na resnične predmete. Potencialne stranke jih lahko nato interaktivno raziskujejo z očali VR ali AR, preizkušajo funkcije ali si ogledajo različne različice in konfiguracije. Zlasti velikih izdelkov, kot je na primer strojni sistem, namreč ni mogoče preprosto hitro pripeljati do stranke zaradi vizualizacije ali povratne zanke.
Ne glede na izdelek ali storitev lahko prodajno osebje uporabi VR za virtualno srečanje s strankami, jim svetuje, odgovarja na vprašanja in razpravlja o izdelkih. Stranke pa lahko prejmejo virtualne vzorce ali prototipe in jih preizkusijo "na kraju samem" v virtualnem prostoru. To omogoča bolj osebno in interaktivno izkušnjo kot običajni telefonski klici ali elektronska sporočila.
AR se že vedno bolj vključuje v aplikacije e-trgovine. S pomočjo AR lahko stranke s svojimi pametnimi telefoni ali očali AR vizualizirajo izdelke v njihovem resničnem okolju. Kupci IKEA lahko na primer z aplikacijo vidijo, kako bi bil kos pohištva videti v njihovi dnevni sobi. Prav tako lahko virtualno pomerijo oblačila ali, kot pri podjetju Mister Spex, preizkusijo različne modele očal, ne da bi jih fizično imeli. To poenostavi postopek spletnega nakupa in zmanjša število vračil.
Sodelovanje in kooperacija
VR se lahko uporablja za virtualne sestanke in sodelovanje v potopljivem okolju. Udeleženci lahko sodelujejo in komunicirajo v skupnem virtualnem okolju ter sprejemajo odločitve ali načrtujejo projekte.
Druga prednost je boljše sodelovanje in komunikacija. VR omogoča zaposlenim na različnih lokacijah, da komunicirajo med seboj in sodelujejo pri projektih, ne da bi morali biti fizično v isti sobi. In vendar obstaja občutek resničnega sodelovanja, ki ne bi bil mogoč prek klepeta, video klicev ali skupnih dokumentov. To bistveno poveča učinkovitost sodelovanja, hkrati pa prihrani čas in denar za potovanja.
Ne glede na to, katero vrsto tehnologije boste izbrali, je prava oprema izredno pomembna. Trenutno so na trgu tri vrste naprav za navidezno resničnost.
- Samostojne slušalke, ki delujejo brez kablov ali mobilnih telefonov - vsa tehnologija je vgrajena v očala.
- Žične slušalke, ki jih je treba - kot pove že ime - z računalnikom ali konzolo povezati s kablom.
- Mobilne slušalke ali bolje rečeno: zasloni, v katerih pametni telefon ali tablični računalnik služi kot procesor in zaslon.
Oprema za navidezno resničnost
Če želite začeti uporabljati navidezno resničnost (VR), potrebujete:
- Naglavna slušalka VR: Naglavna slušalka VR je najpomembnejša naprava za poglobljeno izkušnjo VR. Na trgu so na voljo različni modeli, kot so HTC Vive, Oculus Rift ali Valve Index.
- Zmogljiv računalnik: Večina slušalk za navidezno resničnost potrebuje zmogljiv računalnik za nemoten prikaz vsebine navidezne resničnosti. Praviloma potrebujete zmogljiv procesor, dovolj pomnilnika RAM, hitro grafično kartico in dovolj povezav.
- Sistem sledenja: Večina slušalk za navidezno resničnost potrebuje sistem za sledenje, ki spremlja gibanje uporabnika v prostoru. To lahko storijo zunanji senzorji, nameščeni v sobi, ali vgrajene kamere v sami slušalki.
- Krmilnik: Slušalke za navidezno resničnost so pogosto opremljene s posebnimi krmilniki, ki vam omogočajo interakcijo v navideznem svetu. Krmilniki se razlikujejo glede na proizvajalca in model, vendar so običajno opremljeni z gumbi, sledilnimi ploščicami ali krmilniki za nadzor gibanja in dejanj.
Programska oprema, združljiva z VR: Nenazadnje potrebujete tudi programsko opremo, združljivo z VR. Vse več je aplikacij za VR, od iger in simulacij do ustvarjalnih aplikacij. Vedno morate preveriti združljivost programske opreme s slušalkami VR.
MR-Equipment
Wer Mixed Reality nutzen möchte, benötigt:
- MR-fähiges Gerät: Entweder ein Headset oder eine durchsichtige Brille, um das Erlebnis zu ermöglichen.
- Leistungsstarker Computer: Die Mixed-Reality-Technologie benötigt viel mehr Rechenleistung als die virtuelle (VR) oder die erweiterte Realität (AR).
- Tracking-System und Controller: Die virtuelle und die reale Welt werden mit Hilfe von Technologien zur Blick-, Gesten- und Spracherkennung über ein Headset oder ein Paar Bewegungssteuerungen miteinander verbunden.
- MR-kompatible Software
- Programska oprema, združljiva z VR: Nenazadnje potrebujete tudi programsko opremo, združljivo z VR. Vse več je aplikacij za VR, od iger in simulacij do ustvarjalnih aplikacij. Vedno morate preveriti združljivost programske opreme s slušalkami VR.
Ne pozabite: VR pogosto potrebuje nekaj prostora za prosto gibanje. Zato morate vedno poskrbeti, da je v prostoru dovolj prostora in da je območje varno, da se izognete poškodbam ali poškodbam.
Oprema AR
V primerjavi z VR je za razširjeno resničnost (AR) potrebna manj specifična strojna oprema. Potrebujete:
- Naprava s podporo AR: potrebujete napravo s podporo AR, kot so pametni telefon, tablični računalnik ali očala AR. Večina sodobnih pametnih telefonov in tabličnih računalnikov ima funkcije AR. Če uporabljate pametni telefon, bo na primer deloval iPhone od različice 6S naprej ali naprave s sistemom Android, ki podpirajo ARCore.
- programska oprema ali posebne aplikacije, združljive z AR.
- Kamera in senzorji: AR temelji na uporabi kamere in senzorjev naprave za zajemanje resničnega okolja in nanašanje digitalne vsebine nanj.
- Internetna povezava: nekatere aplikacije AR zahtevajo internetno povezavo za prenos dodatne vsebine ali interakcijo z drugimi uporabniki v realnem času. Stabilna internetna povezava je še posebej pomembna, če želite dostopati do storitev v oblaku.
Uporaba virtualne resničnosti v okolju B2B se je v zadnjih letih močno povečala in se bo po pričakovanjih povečevala tudi v prihodnosti. Mešana resničnost trenutno združuje najboljše vidike navidezne resničnosti in razširjene resničnosti. Zato se postavlja vprašanje, ali je to že doseglo vrh možnih (virtualnih) izkušenj in otipljivosti ali kako se lahko stvari nadaljujejo od tu naprej.
- širjenje omrežij 5G: Uvedba omrežij 5G bo pospešila širjenje navidezne resničnosti v okolju B2B. Z večjo pasovno širino in manjšo zakasnitvijo bo mogoče vsebine VR pretakati v realnem času in omogočiti potopitvene izkušnje brez zamud ali prekinitev.
- Zdravniki bi lahko na primer teoretično operirali paciente kjer koli na svetu s kirurškimi roboti, kot je sistem Da Vinci. Tehnično ne bi bilo več težav, če bi bil kirurg v Parizu, pacient pa v operacijski dvorani v Berlinu. Zaradi mešane resničnosti bo zaslon, prek katerega zdravniška ekipa gleda v telo, postal nepotreben. Slika kamere se bo virtualno projicirala pred kirurgovo vidno polje.
- Napredek pri razvoju strojne opreme: V naslednjih nekaj letih se bo nadaljeval razvoj strojne opreme za navidezno resničnost, kar bo omogočilo večjo ločljivost, boljšo kakovost slike in boljše sisteme sledenja. To bo omogočilo še bolj realistične in poglobljene izkušnje VR.
- Povezovanje z drugimi tehnologijami: VR bo še naprej tesno povezana z drugimi tehnologijami, kot so razširjena resničnost (AR), mešana resničnost (MR), umetna inteligenca (AI) in internet stvari (IoT). To bo omogočilo ustvarjanje še zmogljivejših rešitev, ki bodo izboljšale učinkovitost in produktivnost podjetij. Eden od načinov za napredek bi bil tudi razvoj tehnologije, ki bi združevala virtualno, razširjeno in mešano resničnost v sistem, v katerem bi oseba lahko preklapljala med njimi, odvisno od primera uporabe.
Eno je gotovo: nenehni razvoj tehnologije bo pomenil, da se bodo področja uporabe VR, MR in AR v okolju B2B še naprej širila in omogočala še širši nabor aplikacij, ki bodo ponujale še bolj realistične in potopljive izkušnje.