Direktna povezava
  • Naslov
  • Glavni meni
  • Vsebina
  • Meni
  • Noga
  • Conrad
  • Moj račun

    Prijava / Registracija

  • Košarica

  • Razprodaja - preverite najboljše cene! Razprodaja - preverite najboljše cene!
  • Blagovne znamke

    Priporočene znamke

    Fluke
    Phoenix Contact
    Wiha
    TOOLCRAFT
    Weller
    Lapp
  • Storitve

    Naše storitve

    Zahteva za ponudbo (RFQ)
    e-novice
    eProcurement
    Kalibracijski servis
    KABLI – metersko blago
    PCB servis
  • Ponudba

    Naša ponudba

    YOUR SOURCING PLATFORM
    Akcije in promocije
    Novosti
  • Naši izdelki
  • Moj račun
  • Zaznamki
  • Odjava
Conrad
  1. Domov
  2. Novice
  3. Orodje in delavnica
  4. C-alkatrész management » Hatékony beszerzési folyamatok C-alkatrészekhez

Upravljanje delov C " Učinkoviti postopki naročanja za dele C

Nakup blaga v podjetjih in podjetjih je vsak dan pravi izziv. Glede na vrsto in količino blaga, ki ga je treba nabaviti, se sklepajo pogodbe, ki včasih znašajo več milijonov evrov. Zato ni presenetljivo, da se nabavni oddelki osredotočajo predvsem na velike projekte.

Kljub vsej tej zavzetosti pa ne smemo pozabiti na številne majhne in na videz poceni artikle. Na žalost so ti tako imenovani deli C v mnogih podjetjih zanemarjeni. Vendar pa je zlasti na tem področju veliko možnosti za prihranke. Tudi če so cene postavk relativno nizke. Z veseljem vam bomo razložili strateški pomen upravljanja delov C in kako je mogoče v celoti izkoristiti potencial prihrankov.

C-Teile für die Betriebsausstattung
  • Kaj so deli C?

  • Kakšni stroški nastanejo pri delih C?

  • Kaj pomeni upravljanje delov C?

  • Upravljanje C-delov pri naročilih

  • Povzetek najpomembnejših informacij



Kaj so deli C?

Podjetja in poslovni subjekti vsak dan potrebujejo različno blago in izdelke. To mora biti na voljo takoj, da se ne prekine proces ustvarjanja vrednosti in da ni ogrožena dobavna veriga, tj. dobavna veriga do kupca. Zelo pomembno je, ali je treba na primer nabaviti stroj, določeno surovino ali različne manjše dele.

Različne skupine izdelkov imajo različne uteži zaradi svoje materialne vrednosti in pomembnosti za operativni proces. Izraz C-delci izhaja iz analize ABC. Analiza ABC se uporablja za natančno kategorizacijo. Tako je mogoče vse zahtevano blago razvrstiti v tri razrede (dele ABC), ki se nato v podjetju obravnavajo in upravljajo posamično.

Warenlager in einem Betrieb

Pri analizi ABC se za oceno uporabita zahtevana količina v določenem obdobju in vrednost blaga, ki ga je treba nabaviti. Razporeditev količine in vrednosti je lahko videti takole:

Razvrstitev z uporabo analize ABC

Razvrstitev Skupne značilnosti razreda Pripisovanje količin in vrednosti
Deli A Zelo majhno število in visoka vrednost posameznih predmetov. 10-20 % količine blaga ustreza približno 70-80 % vrednosti blaga.
Deli B Nizko število in povprečna vrednost posameznih postavk. 10-40 % količine blaga ustreza približno 10-25 % vrednosti blaga.
Deli C Veliko število in nizka vrednost posameznih predmetov. 50-70 % količine blaga ustreza približno 5-10 % vrednosti blaga.

V številnih podjetjih so klasični deli C na primer pisarniški material in blago MRO. Z drugimi besedami, izdelki, ki so potrebni za vzdrževanje, popravila in delovanje. Vendar pa se med dele C štejejo tudi higienski izdelki, oprema za zdravje in varnost ter potrošni material.



Kakšni stroški nastanejo pri delih C?

Ker se deli C v nasprotju z blagom kategorije A ali B običajno nahajajo v nižjem cenovnem segmentu, pogosto niso nujno v središču pozornosti nabavnega oddelka. Toda s poslovnega vidika je to velika napaka.

Preisanalyse bei C-Teilen
Warenwert

Vrednost blaga

Strategischer Betriebsbedarf

Sodni stroški

To pa zato, ker je treba pri naročanju poleg vrednosti blaga upoštevati tudi s tem povezane stroške predelave.

Z drugimi besedami, vsi stroški, ki nastanejo zaradi naročila dela C. To vključuje vse stroške za izbiro izdelka, izbiro dobavitelja, postopek naročanja, prejem blaga, dodelitev blaga, distribucijo blaga, preverjanje računov, računovodstvo in arhiviranje.

Za dele A in B znašajo stroški postopka v povprečju približno 20 % stroškov nabave.

Ker so stroški nabave delov C bistveno višji, so stroški postopka pogosto večkrat višji od dejanske vrednosti blaga.


Stroški postopka znatno podražijo nakup.

Preprost par kombiniranih klešč, ki ga dobavitelj ponuja za 22 EUR, podjetje stane več kot 100 EUR! Cena tega naročila se je torej povečala za petkrat. A to še ni vse!

Količinsko gledano predstavljajo deli C največji delež blaga, ki ga je treba nabaviti. Zaradi tega povprečno podjetje pogosto vsako leto odda več tisoč posameznih naročil.

Ob predpostavljenem, vendar v praksi povsem realnem deležu stroškov postopka v višini 89 EUR in letnem obsegu 6 000 naročil se samo stroški postopka hitro pomnožijo na 534 000 EUR.

Prozesskosten verteuern C-Teile enorm

V najslabšem primeru oskrba z deli C v podjetju ali organizaciji ni centralno urejena. V tem primeru je vsak oddelek bolj ali manj odgovoren za oskrbo s potrebnimi deli C. Ker se oddelki med seboj ne usklajujejo, se enaki izdelki naročajo večkrat in pri različnih dobaviteljih delov C. Zato se praktično ne izvajajo pogajanja o cenah, ne uporabljajo se popusti ali stopnjevane količine. Te in druge negativne učinke "divje" nabave smo podrobno opisali v našem vodniku po divji nabavi.



Kaj pomeni upravljanje delov C?

Cilj strokovnega upravljanja delov C je optimizirati nabavo potrebnega blaga in s tem zmanjšati stroške za ta sredstva. Vendar pri tem ne gre le za doseganje boljših cen izdelkov pri nabavi. Veliko večji vzvod za učinkovito nabavo je zmanjšanje včasih visokih stroškov procesa. Zato upravljanje C-delov ne zadeva le nabavnega oddelka. Prej je treba vključiti vse oddelke, ki sodelujejo v procesu nabave.

Poleg tega se upravljanje delov C ne sme uporabljati le pri nabavi, temveč tudi v proizvodnji. Vendar je upravljanje delov veliko lažje izvajati v industriji in proizvodnem sektorju. To pa zato, ker je potreba po določenih elementih, kot so vijaki, matice, podložke ali kabelske vezalke, neposredno povezana s proizvodnjo.

C-Teile werden auch in der Produktion benötigt

V ta namen se v proizvodnji uporabljajo avtomatski razdelilniki blaga, prenosni zabojniki ali sistemi polic/bockov Kanban. Odstranjevanje blaga, na primer s police Kanban, se nato zabeleži elektronsko. 

Skupaj s ključnimi podatki o trenutnih zalogah in načrtovanih potrebah je mogoče v sistemu ERP samodejno in pravočasno oblikovati naročila.

Cilj je zagotoviti stalno razpoložljivost vseh potrebnih delov brez visokih stroškov skladiščenja.

Upravljanje C-delov je pri nabavi še težje. Razlog za to je, da je v igri veliko več dejavnikov in da je dejansko povpraševanje mogoče načrtovati le v omejenem obsegu. Zato si želimo podrobneje ogledati področje nabave.



Upravljanje C-delov pri naročilih

Zaradi zapletenih medsebojnih povezav je upravljanje C-delov pri naročilih daleč največji izziv. Še posebej, če je bila nabava na tem področju doslej neusklajena. V tem primeru se je v praksi izkazal za uspešnega pristop k vzpostavitvi upravljanja z deli C po korakih.

  • Najprej je treba natančno določiti, kateri oddelek potrebuje posamezne dele C. Poleg tega se zabeležijo prejšnji viri dobave in doslej plačane cene.

  • Številne zbrane podatke o izdelkih je treba strukturirati in povzeti. Tako je mogoče hitro prepoznati enake zahteve, podvojena naročila ali različne vire dobave.

  • Ko so zahteve natančno opredeljene, je mogoče izbrati ustrezne dobavitelje. Poleg ponudbe izdelkov in razmerja med ceno in kakovostjo so prav tako pomembni kakovost, upoštevanje rokov, razpoložljivost in prilagodljivost.

  • Najmanjše število dobaviteljev bi moralo biti sposobno dobaviti večino postavk C. S tem se zmanjša napor, potreben za podporo dobaviteljem. Idealen primer bi bila rešitev z enim samim upnikom.

  • O skupinah izdelkov, cenah, popustih in pogojih dobave se je treba pogajati z dobavitelji. Pomembno vlogo pa ima tudi vrsta povezave z notranjim sistemom ERP podjetja.

  • Rešitev za e-naročanje je bistvena za učinkovito upravljanje C-delov. Odvisno od specifikacij podjetja in sistema za nabavo blaga so za to najprimernejši eKatalog, Smart Procurement ali OCI/Punchout.

  • Obstoječi notranji postopki za naročanje blaga morajo biti preprosti in učinkoviti. Obdelava in naročanje morata biti izvedena hitro, da se preprečijo nepremišljeni nakupi.

  • Z dodelitvijo pooblastil za naročila in proračunov lahko posamezni oddelki še vedno delujejo neodvisno. Blago se nabavlja individualno, vendar v skladu s pravili nabave.

  • Za spremembo obstoječih postopkov so potrebna jasna navodila. Če so vključeni ljudje obveščeni tudi o tem, zakaj se nekaj spreminja, je sprejemljivost bistveno večja.

Za spremembo obstoječih postopkov so potrebna jasna navodila.

Če so vključeni ljudje obveščeni tudi o tem, zakaj se nekaj spreminja, je sprejemljivost bistveno večja.

Ponovno preverite obstoječe sisteme upravljanja.

Tudi če ima podjetje dobro delujoč sistem C-PART MANAGEMENT, je smiselno občasno podrobneje pregledati posamezne točke. Na trgu, ki postaja vse hitrejši, je treba nenehno ocenjevati tudi razpoložljive možnosti. Le tako je mogoče v celoti izkoristiti možnosti optimizacije.



Povzetek najpomembnejših informacij

Učinkoviti delovni procesi in elektronsko podprta naročila so skrivni recept za uspešno podjetje. Vendar je treba tudi nabavo navidezno poceni majhnih delov opraviti previdno. V določenih okoliščinah lahko namreč stroški procesov eksplodirajo, zlasti na tem področju. Te stroške bi bilo nato treba prenesti na kupca prek cene izdelka. Zaradi tega trpi konkurenčnost podjetja.

Uvedba učinkovite rešitve za C-delce lahko to zagotovo prepreči in drastično zmanjša stroške postopka. Vendar pa optimizacija nabave C-delov ni samo vitrina za nabavo. Nasprotno, aktivno morajo biti vključeni vsi oddelki, ki sodelujejo pri nabavi. Le tako lahko oseba v nabavi razume, zakaj serviserji nujno potrebujejo kalibrirano merilno napravo. Po drugi strani pa lahko sodelavci v nabavi verodostojno pojasnijo, zakaj vodstvo pri nabavi daje prednost določenim orodjem, merilnim napravam ali dobaviteljem.

  • Več kot 800.000 izdelkov

  • Brezplačna dostava nad 120 EUR za spletni nakup

  • Dostava v 3-eh dneh

  • 100% varnost nakupa

  • Tehnična podpora

Informacije

Informacije

  • Splošni pogoji

     

  • Način plačila

  • Naročanje izdelkov 

  • Garancija in popravila

  • Podaljšana garancija

  • Dostava in osebni prevzem

  • Poslovnik za poslovanje s podjetji


O nas

O nas

  • O podjetju Conrad

  • Conrad - Your sourcing platform

  • Eprocurement

  • Naše blagovne znamke

  • Conrad affiliate

  • Prodajalne s Conradovimi izdelki

  • Informacije o dostopnosti


Storitve

Storitve

  • B2B Prime - paket ugodnosti 

  • Kalibracijski servis 

  • PCB Servis

  • Kabli - metersko blago

  • Nabavna služba

  • Zahtevajte ponudbo (RFQ)


Priročne povezave

Priročne povezave

  • Kategorije A - Ž

  • Blagovne znamke A - Ž

  • Dokumentacijski center

  • Vračilo izdelkov

  • Informacije in pomoč

  • Pošta Slovenija - sledenje pošiljki


Prijava na e-novice

Vnesite veljaven elektronski naslov!

Prijava na e-novice

Vnesite veljaven elektronski naslov!

Prijava na e-novice

Vnesite veljaven elektronski naslov!

☎ Kontakti

Ponedeljek - Petek 8:00 - 16:00

[email protected] 

 

Socialni mediji
Načini plačila
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal

Vse cene izdelkov vključujejo DDV in ne vključujejo stroškov dostave.

Vse cene izdelkov vključujejo DDV in ne vključujejo stroškov dostave.

  • Splošni pogoji

  • Zaščita podatkov

  • Predpisi in pravne informacije

  • Piškotki

Primerjava izdelka
Zaznamki